Reklama
https://homecomfort.com.pl/

„Płyniemy z wiatrem” – edukacja kluczowa dla energetyki wiatrowej

Kampania „Płyniemy z wiatrem” to odpowiedź na plany dynamicznego rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce – zarówno jeśli chodzi o inwestycje na lądzie, jak i na morzu. Energia z wiatru to kluczowy filar polskiej transformacji energetycznej, a perspektywy jej rozwoju wymagają poszerzania wiedzy o tej technologii i jej wpływie na bezpieczeństwo i efektywność energetyczną. Dlatego Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej prowadziło kampanię „Płyniemy z wiatrem”, finansowaną ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączny zasięg działań prowadzonych w ramach kampanii sięgnął ponad 21 milionów ekspozycji.

„Płyniemy z wiatrem” – edukacja kluczowa dla energetyki wiatrowej
„Płyniemy z wiatrem” – edukacja kluczowa dla energetyki wiatrowej

Działania prowadzone w ramach kampanii „Płyniemy z wiatrem” objęły telewizję, radio, Internet, prasę, billboardy oraz współpracę z influencerami. Oprócz tego podjęto szereg bezpośrednich akcji na uczelniach i w nadmorskich miejscowościach – czyli wśród osób, które na rozwoju energetyki wiatrowej (szczególnie morskiej) mogą zyskać najwięcej.

Według szacunków Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej sektory lądowej i morskiej energetyki wiatrowej do 2040 r. mogą zagwarantować prawie 200 tys. nowych miejsc pracy oraz ponad 450 mld zł wartości dodanej dla polskiej gospodarki. Dzięki temu Polska ma szansę stworzyć stabilną i konkurencyjną gałąź gospodarki.

Zielona energia płynąca z wiatru jest i będzie jednym z głównych filarów polskiego miksu energetycznego. Według najnowszych danych PSE, moc zainstalowana w energetyce wiatrowej przekroczyła już 10 GW. Rynek wiatrowy rozpędził się na dobre i wiele czynników wskazuje na to, że będzie już tylko przyśpieszał. Dzięki takim kampaniom jak nasza świadomość energetyki wiatrowej jako czystego i taniego źródła energii stale rośnie, a Polacy są do niej znacznie lepiej nastawieni niż jeszcze parę lat temu. Jednym z celów PSEW jest właśnie m. in. szerzenie wiedzy, obalając przy tym krążące w przestrzeni publicznej mity na temat farm wiatrowych – mówi Małgorzata Żmijewska-Kukiełka, menedżer ds. komunikacji PSEW, koordynatorka kampanii.

Efekty kampanii

W ramach działań edukacyjnych PSEW przygotował scenariusze lekcji dla szkół podstawowych, pomoce edukacyjne oraz specjalne filmy, w których ambasadorowie omawiają najważniejsze zagadnienia związane z energetyką wiatrową. Zrealizowano także debatę ekspercką online. Łączny zasięg działań prowadzonych w ramach kampanii sięgnął ponad 21 milionów ekspozycji. Internetowe działania w ramach kampanii odbiorcy mogli śledzić między innymi na Facebooku, YouTube, TikToku i Instagramie, gdzie materiały obejrzano ponad 3 miliony razy; w ramach kampanii bannerowej, która wygenerowała niemal 4,5 miliona wyświetleń oraz w dedykowanej zakładce na stronie internetowej PSEW, którą wyświetlono ponad 10 000 razy.

Kampania prasowa dotarła do ponad 450 tys. osób w druku i 250 tys. osób w Internecie. Spoty w telewizji obejrzało niemal 5 milionów telewidzów, a reklamy radiowe uzyskały 800 tys. odbiorców. Istotnym elementem działań było dotarcie z odpowiednimi komunikatami do właściwych grup interesariuszy – osób, które u których rozwój energetyki wiatrowej budzi najwięcej obiekcji, wątpliwości lub obaw – na przykład ze względu na wykonywane zawody i miejsca zamieszkania.

U podstaw skutecznej kampanii zawsze znajduje się odbiorca – jego potrzeby, obawy i pytania. Dlatego przed przystąpieniem do realizacji kampanii „Płyniemy z wiatrem” opracowaliśmy szczegółową strategię, która obejmowała między innymi charakterystykę najważniejszych grup, takich jak nadmorscy przedsiębiorcy, studenci i uczniowie uczelni technicznych, mieszkańcy gmin, w których planowana jest budowa farm wiatrowych czy w końcu osoby zawodowo oraz społecznie zajmujące się ekologią. Komunikaty zostały opracowane tak, żeby pokazać im bezpośrednie korzyści z rozwoju energetyki wiatrowej i rozwiać ich obawy, które najczęściej wynikają z braku informacji i narastających mitów. Dlatego tak ważne dla nas było, aby pokazać i wytłumaczyć, jak branża wiatrowa poradzi sobie z wyzwaniami – tłumaczy Szymon Pieczyński, dyrektor zarządzający agencji strategicznej Kava, odpowiedzialnej za przygotowanie i realizację kampanii.

Twarzami kampanii zostali znani i lubiani artyści, którzy mocno zaangażowali się w edukację na temat energetyki wiatrowej – Cezary Pazura, Paweł Orleański i Krzysztof Zalewski. Połączyła ich troska o środowisko i przekonanie, że jako społeczeństwo mamy realny wpływ na zatrzymanie zmian, które zagrażają naszej planecie w przyszłości.

Źródło: psew.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz