Reklama
https://www.ceo-odnawialna.pl/

6,5 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce na koniec I kwartału 2024 r.

Na koniec marca 2024 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 62 657 szt. Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w ubiegłym miesiącu wzrosła do 6490. W marcu 2024 r. udział ogłoszeń BEV w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych na portalu OTOMOTO wyniósł 1,1%. Polish EV Outlook Index (PEVO Index) to comiesięczne zestawienie kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce.

6,5 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce na koniec I kwartału 2024 r.
6,5 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce na koniec I kwartału 2024 r.

Samochody elektryczne

Na koniec marca 2024 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 62 657 szt. Park osobowych BEV składał się z 56 374 szt. (+61% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1705 szt. (+11% r/r). Na koniec marca 2024 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 6283 szt. (+68% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 201 szt. (+25% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w marcu 2024 r. były Tesla Model 3 (388 sprzedanych szt.), Tesla Model Y (236 szt.) oraz Volvo EX30 (125 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Audi oraz Volvo. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w marcu 2024 r. wyniósł 3,4%.

Infrastruktura ładowania

W Polsce na koniec marca 2024 r. funkcjonowało 6490 (+37% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 4680 AC (+30% r/r) oraz 1810 DC (+60% r/r). W marcu uruchomiono 152 nowe punkty. Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (64%), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec marca 2024 r. kierowcy EV mogli w Polsce korzystać już z 780 takich urządzeń. „PEVO Index” zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (621 punktów w marcu 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (279), Szczecin (222), Poznań (211) i Kraków (202). Liczba punktów wzdłuż sieci TEN-T wyniosła na koniec marca 2024 r. 681, co oznacza wzrost o 19% r/r.

Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych

„PEVO Index” zawiera również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w naszym kraju. Pod koniec marca 2024 r. liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4335. To wzrost o 76% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 0,7% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (356 ogłoszeń w marcu 2024 r. ze średnią ceną 68 329 PLN), BMW i3 (283 ogłoszenia ze średnią ceną 84 943 PLN) oraz Tesla Model 3 (179 ogłoszeń ze średnią ceną 148 202 PLN).

Polish EV Outlook” to najważniejsza, najbardziej kompleksowa analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSNM od 5 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu e-mobility na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, infograficznej formie.

 

PEVO Index 2024 03.jpg

 

Źródło: psnm.org

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz