Reklama
bosch-homecomfort

Państwo przeznaczy 250 mln zł na produkcję Izery

ElectroMobility Poland prowadzi prace nad stworzeniem polskiej marki samochodu elektrycznego. Pierwsza Izera z taśmy montażowej ma zjechać już w 2024 roku, a fabryka ma stanąć w Jaworznie.

Państwo przeznaczy 250 mln zł na produkcję Izery
Państwo przeznaczy 250 mln zł na produkcję Izery [Źródło: electromobilitypoland.pl]

29 lipca 2021 r. została podpisana umowa inwestycyjna między Skarbem Państwa oraz ElectroMobility Poland, na mocy której państwo obejmie nowe akcje spółki o wartości 250 milionów złotych.

Podpisanie umowy i dokapitalizowanie EMP umożliwia realizację kolejnego etapu rozwoju projektu polskiej marki samochodów elektrycznych. Dotychczasowi udziałowcy spółki pozostają w mniejszościowym akcjonariacie.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, a także wymaganiom współczesnego rynku motoryzacyjnego, ElectroMobility Poland prowadzi prace nad stworzeniem polskiej marki samochodu elektrycznego.

To projekt, który stwarza okazję do opracowania modelu samochodu dostosowanego do potrzeb Polaków, zarówno pod względem cenowym, jak i wyposażenia czy parametrów, stanowiąc atrakcyjną alternatywę dla obecnie wybieranych w naszym kraju pojazdów. To także szansa na zbudowanie silnej pozycji na tworzącym się europejskim rynku elektromobilności.[czytaj]

Zakup nowych akcji zostanie w całości pokryty wkładem pieniężnym ze środków pochodzących z Funduszu Reprywatyzacji. Środki te przeznaczone będą, między innymi na rozpoczęcie współpracy z dostawcą platformy technologicznej, kontynuowanie prac inżynieryjnych, działania przygotowawcze związane z budową fabryki w Jaworznie.

Zaangażowanie Skarbu Państwa w Izerę jest gwarantem kontynuowania prac w najważniejszych obszarach i zapewnia projektowi stabilność – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. Zaznacza, że budowa polskiej marki samochodów elektrycznych wkracza w nowy, bardzo ważny okres. – Ostatnie miesiące były dla nas czasem wytężonej pracy projektowej m.in. w zakresie budowy łańcucha dostaw dla Izery, rozwoju produktu czy planowania zakładu produkcyjnego. Teraz otwieramy nowy rozdział naszego przedsięwzięcia. Środki, które pozyskamy w ramach umowy inwestycyjnej, pozwolą na realizację absolutnie kluczowych celów projektowych tj. finalizację rozmów biznesowych z kluczowymi partnerami czy rozpoczęcie współpracy z dostawcą platformy – podkreśla szef EMP.

Do końca 2020 roku na prace projektowe Spółka wydatkowała ponad 53 miliony złotych. Etap przygotowawczy, który obejmuje umowa inwestycyjna, zaplanowany jest na 8 miesięcy.

Izera to przedsięwzięcie mające solidne podstawy biznesowe i technologiczne, realizowane w oparciu o zweryfikowany przez zewnętrznych partnerów biznesplan oraz strategię rynkową. Podpisana właśnie umowa inwestycyjna umożliwia realizację kolejnego etapu projektu. Jego ukończenie w ramach zatwierdzonego harmonogramu, będzie umożliwiało kolejną rundę finansowania – mówi Piotr Zaremba.

Cechą charakterystyczną samochodów marki Izera ma być niezwykła dynamika jazdy. Wynikać ma z natychmiastowej dostępności maksymalnego momentu obrotowego silnika. Zapewniać ma to kierowcom bardzo duży komfort jazdy. Auta polskiej marki mają osiągać przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę w niecałe 8 sekund.

To, czego jeszcze dowiadujemy się z oficjalnej strony marki to fakt, że Izera ma być wyposażona w baterię, która dostarczy mocy na pokonanie 400 km na jednym ładowaniu w procedurze WLTP. Izery mają być przystosowane zarówno do domowych ładowarek typu powerwall, jak i szybkich stacji ładowania.

Aplikacja, którą można będzie zainstalować na telefonie lub innym urządzeniu mobilnym, umożliwi uruchomienie klimatyzacji podczas ładowania. Dodatkowo bez problemu ustawimy wybrany czas i cykl ładowania, żeby zmniejszyć jego koszt.

Źródło: electromobilitypoland.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz