Reklama
kongres.energetyka-rozproszona

Dzięki programowi NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny” pasażerów w Radomiu będą wozić “elektryki”

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dofinansuje kwotą 12,6 mln zł dotacji oraz 5,2 mln zł niskooprocentowanej pożyczki zakup dla Radomia 6 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą.

Dzięki programowi NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny” pasażerów w Radomiu będą wozić "elektryki" [źródło: www.gov.pl]
Dzięki programowi NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny” pasażerów w Radomiu będą wozić "elektryki" [źródło: www.gov.pl]

Radomskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji będzie mogło kupić pojazdy dzięki środkom z programu priorytetowego NFOŚiGW pn. „Zielony Transport Publiczny”. Całkowity koszt projektu wyniesie ok. 22 mln zł, a jego realizacja potrwa do września 2023 r.

 

Ekologiczny i ekonomiczny transport publiczny to warunek zrównoważonego rozwoju polskich miast. Służą mu rządowe programy wsparcia, takie jak „Zielony Transport Publiczny”. Bez systemowych rozwiązań dużo trudniejsze byłoby upowszechnienie dostępu do zeroemisyjnego transportu, zwłaszcza w średnich i małych miastach. Cieszę, że samorządy, a przede wszystkim lokalni parlamentarzyści wspierają starania Radomia w kierunku modernizacji floty autobusowej z pożytkiem dla środowiska, zdrowia i komfortu życia mieszkańców.  Wystarczy wspomnieć, że realizacja projektu już w 2024 roku zapewni efekty ekologiczne m.in. w postaci zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery o ponad 198 ton/rok oraz ograniczenia emisji tlenków azotu o około 1,6 ton/rok – podkreśla Artur Michalski, wiceprezes NFOŚiGW.

 

Dzięki programowi zostanie zakupionych 6 osiemnastometrowych autobusów o napędzie elektrycznym, przeznaczonych do obsługi transportu zbiorowego Radomia. Autobusy zostaną wyposażone w silniki trakcyjne – centralne lub silniki w osiach, o łącznej mocy min. 240 kW, zasilane bateriami trakcyjnymi min. 150 kW/h. Liczba miejsc siedzących, którą zaoferuje każdy z autobusów, wyniesie 38, a miejsc stojących ok. 130. Pojazdy będą dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Planowany roczny przebieg każdego zakupionego autobusu to minimum 25 tys. km.

W ramach projektu przewidziane zostało przez beneficjenta zbudowanie stacji szybkiego ładowania pantografowego oraz niezbędnej infrastruktury (zlokalizowanej w Radomiu, przy ul. Królowej Jadwigi). Planowany jest także zakup trzech mobilnych dwuwyjściowych stacji ładowania zajezdniowego, które zapewnią w sumie sześć punktów ładowania. W planach jest również przeprowadzenie szkolenia z obsługi pojazdów dla 24 kierowców i 15 pracowników zaplecza technicznego.

źródło: www.gov.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz