
W ramach ścieżki leasingowej Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) „Mój elektryk”, BOŚ udziela firmom i instytucjom dopłaty do kosztów leasingu fabrycznie nowych pojazdów osobowych i dostawczych. Dotacje te mają przyspieszyć proces transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym.
Na podstawie umowy zawartej 8 września br. z NFOŚiGW, BOŚ zaprosił firmy leasingowe do współpracy przy wdrażaniu programu. Nabór leasingodawców prowadzony jest w trybie ciągłym – zainteresowane firmy mogą dołączyć do programu w dowolnym momencie.
Celem programu „Mój elektryk” jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie oraz wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Zaangażowanie naszego banku w ten przyjazny środowisku projekt prezentuje proaktywne podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się, że do realizacji tego celu przystąpimy we współpracy z Arval Service Lease Polska sp. z o.o., Volkswagen Financial Services sp. z o.o. oraz LeasePlan Fleet Management (Polska) sp. z o.o. Kolejne umowy współpracy podpiszemy jeszcze w listopadzie — komentuje Wojciech Hann prezes zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.
Maciej Chorowski, prezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podkreśla z kolei rolę kooperacji w tego typu projektach.
Dopłaty do leasingu ekologicznych samochodów zadecydują o sukcesie programu „Mój elektryk”. Chciałbym jednak podkreślić, że w tym programie poza celami ekonomicznymi i klimatycznymi, które przed nami, jeden milowy krok mamy już za sobą. Jest nim zbudowanie sprawnego modelu współpracy pomiędzy sektorami: publicznym, bankowym i leasingowym. „Mój elektryk” to dobry przykład na to, jak może i powinna przebiegać kooperacja szerokiego grona interesariuszy w projektach odpowiadających na konkretną potrzebę środowiskową i społeczną. Dziękuję przedstawicielom BOŚ S.A. i wszystkim naszym partnerom, którzy włączyli się w budowę koalicji na rzecz upowszechnienia „elektryków”. Stale także zapraszam do współpracy inne podmioty – przed nami kolejne duże przedsięwzięcia w zakresie upowszechniania bezemisyjnego transportu i walki o czystsze, zdrowsze powietrze — uzupełnia Maciej Chorowski.
Dopłatami do leasingu mogą być w szczególności objęte: pojazdy zeroemisyjne kategorii M1 (samochody osobowe do przewozu max. 8 osób) oraz pojazdy kategorii N1 (pojazdy dostawcze z masą do 3,5 t). Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorcy i typu pojazdu.[przeczytaj]
W programie „Mój elektryk” formalności są maksymalnie uproszczone. Obowiązuje zasada „jednego okienka”, tzn. wniosek o dotację i leasing załatwia się w firmie leasingowej, która podpisała umowę z BOŚ. Z dopłat do leasingu mogą skorzystać m.in.: przedsiębiorcy, osoby fizyczne, spółdzielnie i rolnicy indywidualni, jednostki sektora finansów publicznych, stowarzyszenia i fundacje oraz kościoły oraz inne związki wyznaniowe.
Warto przypomnieć, że w programie od 12 lipca br. w NFOŚiGW trwa nabór wniosków od osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupionego osobowego samochodu elektrycznego. Nabór potrwa do 31 września 2025 r. Kwota dopłaty sięga w tym naborze 18 750 zł, a w przypadku rodzin wielodzietnych (posiadaczy Karty Dużej Rodziny, dalej KDR) – nawet 27 000 zł.
Leasingodawcy zainteresowani współpracą z BOŚ powinni wypełnić wniosek i przesłać go do banku drogą elektroniczną. Wniosek i inne dokumenty, jak i szczegóły na temat programu dostępne są na stronie: www.bosbank.pl/moj-elektryk.
Źródło: gov.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.