Reklama
cleanpowerforall

JAGA – pół wieku grzejników z pasją – część druga

W XXI wiek marka Jaga wkroczyła z kolejnymi nowatorskimi produktami: grzejnikiem Knockonwood, którego obudowa wykonana została z naturalnego drewna (z lasów z ekologicznym certyfikatem FSC), systemem Dynamic Boost Effect – dynamicznym doładowaniem grzejników ściennych i kanałowych oraz grzejnikiem Oxygen łączącym zdrowe ciepło z czystym powietrzem.

JAGA - pół wieku grzejników z pasją - część druga
JAGA - pół wieku grzejników z pasją - część druga [Źródło: jaga.com.pl]

Tworząc kolejne grzejniki, Jaga coraz mocniej inwestowała w sekcję badań, by były to urządzenia na najwyższym poziomie technologicznym. W tym celu, w roku 2005, przy fabryce powstało Experience Lab, miejsce, w którym przeprowadzane są testy i badania porównawcze różnych urządzeń grzewczych dostępnych na rynku.

W kolejnych latach Jaga coraz intensywniej zwraca się w stronę ekologii – wzięła udział m.in. w projekcie Living Tomorrow (pokazowe domy przyszłości), gdzie zaproszona przez specjalistów umieściła swoje grzejniki.

W roku 2007 za sprawą grzejnika Heatwave wybuchł prawdziwy boom na Jagę, a sam grzejnik zyskał rangę dzieła sztuki. Architekci, projektanci i potencjalni klienci – wszyscy chcieli zobaczyć jak wygląda niezwykły grzejnik-ornament wykonany z betonu.

Na targach wyposażenia wnętrz, które odbyły się w Mediolanie, Jaga postanowiła „podzielić się” swoim niezwykłym grzejnikiem i zaprosiła gości do degustacji Heatwave… wykonanego z czekolady. Pomysł okazał się równie trafiony jak forma grzejnika, zaś on sam zyskał dla Jagi wielbicieli na całym świecie i stał się ozdobą wielu wnętrz, eksponatem na różnych wystawach, a nawet bohaterem książek z dziedziny designu.

W następnych latach swojej działalności Jaga skupiła się na tworzeniu kolejnych pasjonujących produktów, rozszerzaniu sieci dystrybucji oraz rozpowszechnianiu wiedzy na temat grzejników i technologii. W tym celu powstał specjalnie zaprojektowany Jaga Truck, który w ciągu dwóch lat w ramach trasy Jaga Experience World Tour 2008/2009 odwiedził 45 krajów, przybliżając architektom, instalatorom i klientom wiedzę na temat produktów, technologii oraz szerząc filozofię firmy Jaga. Mobilna ekspozycja zawitała do Warszawy w grudniu 2008 roku, a spotkanie zorganizowane w Pałacu Prymasowskim okazało się medialnym wydarzeniem.

Kolejnym milowym krokiem w dziedzinie wzornictwa okazały się grzejniki Twine i Play. Model Twine Piano, z żeberkami ułożonymi naprzemiennie niczym klawisze fortepianu, otrzymał prestiżową nagrodę wzorniczą Design Plus, natomiast grzejnik Play w wersjach kolorystycznych dedykowanych do zastosowania w dziecięcych pokojach (Play4Boy i Play4Girl) zapełnił lukę w tym segmencie produktów.

Kapsuła pod nazwą Moby stworzona kilkanaście lat temu była apelem Jaga o zwrócenie uwagi na problem globalnego zanieczyszczenia powietrza. O ile jednak ten „bąbel tlenu” wyposażony w najlepsze filtry, ogrzewanie i chłodzenie był tylko performance, o tyle grzejniki takie jak Fresh i Oxygen wyprodukowane przez Jaga realnie rozwiązują ten problem na poziomie domu i rodziny.

Grzejniki hybrydowe z funkcją grzania i chłodzenia, to przyszłość, która w Jaga od dawna jest już rzeczywistością. Hybrydowe urządzenia podnoszą komfort przebywania w miejscach takich jak biura, hotele, restauracje, a także sypialnie i ciepłe poddasza. Zimą grzejnik wykorzystywany jest do ogrzewania, latem do wentylacji.

Wybierając grzejniki hybrydowe klienci oszczędzają nie tylko miejsce (zamiast dwóch urządzeń jedno wielofunkcyjne), ale również oszczędzają koszty oraz środowisko naturalne (zużycie materiałów oraz ich późniejszy recykling). W ofercie dostępne są grzejniki z chłodzeniem aktywnym i pasywnym.

Dziś, po ponad 50 latach Jan Kriekels, twórca firmy, do tematu ogrzewania podchodzi z taką samą pasją jak na początku swojej działalności. Z ogromną energią angażuje się w nowe projekty wzornicze, rozwija nowoczesną technologię oraz promuje akcje związane z ekologią i ochroną środowiska. Jego motto: „ my tylko pożyczamy świat od naszych dzieci” stało się filarem filozofii marki.

Historia Jagi pokazuje, że firma nie jest zwykłym producentem grzejników, lecz dostawcą twórczych, funkcjonalnych i ekologicznych rozwiązań grzewczych. W założeniu wszystkich, którzy tworzyli i tworzą markę Jaga, grzejniki belgijskiego producenta mają ogrzewać nie tylko domy klientów, ale i ich serca.

jaga.com.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz