Reklama
http://www.multitherma.com/

UE definiuje, co czyni wodór „zielonym”

Organ wykonawczy UE przyjmuje ostateczną propozycję zasad produkcji wodoru kwalifikujących się do unijnego wsparcia.

UE definiuje, co czyni wodór „zielonym”
UE definiuje, co czyni wodór „zielonym” [źródło: www.transportenvironment.org]

Zasady Komisji Europejskiej dotyczące zielonego wodoru, zapewniają bardzo potrzebną pewność inwestycji w zielony wodór, mówi Transport & Environment (T&E). Grupa skrytykowała jednak decyzję o złagodzeniu przepisów dotyczących produkcji zielonego wodoru, które pozwalają projektom rozpoczynającym się przed 2028 r. wykorzystywać energię elektryczną wytwarzaną z węgla i gazu. Komisja nieoczekiwanie zdecydowała się wyłączyć wodór wytwarzany z niskoemisyjnej sieci elektroenergetycznej wykorzystującej energię jądrową w celu wykorzystania dodatkowych źródeł odnawialnych.

Geert Decock, menedżer ds. elektryczności i energii w T&E, powiedział: „UE wyjaśniła, co sprawia, że ​​wodór jest ekologiczny, a co nie. To uruchomi inwestycje w wodór i e-paliwa, które są kluczowe dla dekarbonizacji naszych statków, samolotów i przemysłu ciężkiego. Łącząc wytwarzanie ekologicznego wodoru z dodatkową mocą odnawialną, Komisja uniknie potencjalnie katastrofalnych konsekwencji tworzenia nowego popytu na i tak już ograniczone dostawy odnawialnej energii elektrycznej”.

Od 2028 r., gdy produkcja zacznie się zwiększać, projekty wodorowe będą musiały dodawać dodatkowe źródła odnawialne do lokalnej sieci, aby zaspokoić swoje zapotrzebowanie. Pomoże to uniknąć przekierowania energii ze źródeł odnawialnych z sieci i wywierania presji na rachunki za energię gospodarstw domowych i przedsiębiorstw.

T&E wzywa Parlament Europejski i Radę UE do szybkiego przyjęcia tych aktów delegowanych w sprawie paliw odnawialnych pochodzenia niebiologicznego (RFNBO). Grupa ostrzega, że ​​ta decyzja nie powinna usprawiedliwiać wykorzystania wodoru do wszystkich naszych problemów energetycznych. „Wodór nie jest srebrną kulą, nadal wymaga znacznych ilości energii elektrycznej do wytworzenia. Powinien być używany tylko w sektorach, które tego potrzebują. Nie ma sensu używać wodoru, gdy możliwa jest bezpośrednia elektryfikacja” – ostrzega Decock.

Źródło: transportenvironment.org

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz