
Pierwszym bankiem, który zawarł umowę z NFOŚiGW jest Bank Ochrony Środowiska SA – instytucja finansowa wyspecjalizowana we wspieraniu przedsięwzięć proekologicznych.
NFOŚiGW podkreśla, że dystrybucja środków poprzez banki, pozwoli na zdynamizowanie procesu transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym, gdyż firmy, samorządy i instytucje zainteresowane leasingiem samochodów elektrycznych i wodorowych będą mogły – właśnie za pośrednictwem banków – korzystać z dopłat.
Budżet programu „Mój elektryk”, którego wdrażanie zaplanowano na lata 2021-2026, wynosi obecnie 500 mln zł, w tym aż 400 mln zł jest przeznaczone na dopłaty do leasingu. Z otrzymanejz NFOŚiGW puli środków banki-pośrednicy będą udzielały firmom i instytucjom dofinansowania w formie bezzwrotnej dotacji na fabrycznie nowe samochody zeroemisyjne kategorii M1, N1 oraz L1e- L7e. [czytaj]
Porozumienie z BOŚ SA to punkt zwrotny w upowszechnianiu w Polsce indywidualnego transportu elektrycznego. Dostępny budżet programu pozwoli na potrojenie liczby pojazdów zeroemisyjnych w naszym kraju. Uruchomienie dopłat do leasingu ekologicznych samochodów jest kluczem do sukcesu programu „Mój elektryk”. Efektem będzie nie tylko powiększenie taboru przyjaznego środowisku, ale pośrednio także rozwój infrastruktury ładowania. Osiągniemy zatem dwa cele: ekonomiczny i klimatyczny, czyli ożywienie w gospodarce i ograniczenie emisji szkodliwych gazów i substancji do atmosfery – zaznacza minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka.
NFOŚiGW udostępni BOŚ SA w pierwszym etapie 20 mln zł na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Przedsiębiorcy, będą składać w firmie leasingowej wnioski o leasing oraz – dodatkowo – wnioski o dotację. Zweryfikowany pozytywnie wniosek o dotację firma leasingowa przekaże do banku współpracującego z NFOŚiGW, a ten z kolei w imieniu NFOŚiGW w ciągu maksymalnie 20 dni podejmie decyzję o udzieleniu dopłaty do elektryka.
Źródło: gov.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.