
Instalacje fotowoltaiczne cieszą się w Polsce niesłabnącym zainteresowaniem, na terenie kraju działa coraz więcej instalacji prosumenckich. Nie zawsze jednak na dachu jest odpowiednia ilość miejsca, układ domu nie zapewnia optymalnych uzysków energii ze względu na elementy zacieniające, niekorzystny kąt i azymut dachu, jak również względy estetyczne.
Wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne
Wiata PV posiada odpowiednią wytrzymałość na obciążenie wiatrem i śniegiem dostosowaną do polskich stref wiatrowych i śniegowych – cały projekt zgodny z PN. Do poprawy wytrzymałości Firma ATA CO Sp. z o.o. zastosowała autorskie rozwiązania, co znacznie poprawiło sztywność i zwiększyło wytrzymałość statyczną konstrukcji. W związku z podwyższoną emisją CO2 do atmosfery i zmianami klimatycznymi coraz częściej dochodzi do nagłych i ekstremalnych zjawisk pogodowych (burze, gradobicia, huragany, powodzie), wg dostępnych modeli klimatycznych takich gwałtownych zjawisk będzie w Polsce tylko przybywać. Moduły montowane na Wiacie PV i carporcie mają podwyższoną wytrzymałość na czynniki atmosferyczne – w razie gradobicia nie tylko samochód jest bezpieczny, ale również instalacja.
Charakterystyka
Modułowa konstrukcja Wiaty PV zapewnia szerokie możliwości adaptacji wiaty do indywidualnych potrzeb. Standardowy moduł Wiaty PV przeznaczony jest na dwa miejsca postojowe. Wiaty PV mogą zostać powiększone o dowolną ilość sekcji, czy modułów, umożliwiając zabudowę większych powierzchni. Zastosowanie Wiat PV to doskonałe rozwiązanie dla posiadaczy lub planujących zakup samochodów elektrycznych, hybrydowych, lub instytucji planujących udogodnienia dla klientów używających takich samochodów.
Wiata fotowoltaiczna sprawdzi się idealnie przy domach czy firmach. W przypadku większych parkingów można skalować liczbę stanowisk i zwiększać moc całej instalacji fotowoltaicznej według indywidualnego zapotrzebowania. Dzięki podporom wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego jest bardzo wygodny i z łatwością można otwierać drzwi samochodu. Dodatkowym atutem jest fakt, że stanowiska są zacienione, co zmniejsza temperaturę w aucie latem. Wiata sprawdzi się również w zajezdni autobusów elektrycznych, a dołączenie stacji ładowania umożliwi ładowanie pojazdu bezpośrednio z fotowoltaiki.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.