Reklama
konferencjaeuropower.pl

183 powiaty bez ogólnodostępnego punktu ładowania

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar prezentuje mapę Polski, pokazującą, ile samochodów "czysto" elektrycznych (BEV) przypada na jeden punkt ładowania w poszczególnych powiatach naszego kraju na dzień 31 lipca 2021 roku.

183 powiaty bez ogólnodostępnego punktu ładowania
183 powiaty bez ogólnodostępnego punktu ładowania [Źródło: samar.pl]

Jak podaje Urząd Dozoru Technicznego, w ostatnim dniu lipca br. w Polsce funkcjonowały 1 274 stacje ładowania, na których było 1 559 ładowarek, a łączna liczba punktów ładowania wynosiła 3 013. Jednak, jak podkreśla UDT, nie wszystkie stacje ładowania są ogólnodostępne, a liczba tych ogólnodostępnych wynosi 979.

Obejmują one 1 167 ładowarek z 2 306 punktami ładowania. UDT podkreśla również, że mogą funkcjonować w Polsce stacje, które nie zostały jeszcze odebrane przez UDT lub operator przekazał do rejestru błędne dane. Zaprezentowane liczby i lokalizacje mogą więc być obarczone pewnym błędem, na co wskazuje m.in. aplikacja PlugShare, pokazująca np. ładowarki dostępne w konkretnych godzinach…

Zgodnie z informacją Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w ostatnim dniu lipca 2021 roku liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony z wtyczką (BEV + PHEV) wyniosła 30 058 sztuk, w tym pojazdów “czysto” elektrycznych (BEV) było 13 625 szt. Wynika z tego, że na jeden ogólnodostępny punkt ładowania przypada średnio 5,9 auta elektrycznego. To dużo czy mało?

Przygotowana przez Samar mapa pokazuje, jak wielkie dysproporcje w tym zakresie występują w Polsce. Spośród 380 powiatów blisko połowa (dokładnie 183 z nich) nie ma żadnego ogólnodostępnego punktu ładowania, w tym 20 powiatów nie ma też ani jednego zarejestrowanego samochodu typu BEV.

Źródło: samar.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz