.
Reklama
https://h2poland.com.pl/
.

Firma zabiera Ci za dużo czasu? Sprawdź optymalne rozwiązanie

Czujesz, że firma zabiera Ci za dużo czasu? Brakuje Ci wolnych godzin na życie rodzinne i samorozwój? Znajdź optymalne rozwiązanie i zautomatyzuj swój biznes.

Firma zabiera Ci za dużo czasu? Sprawdź optymalne rozwiązanie
Firma zabiera Ci za dużo czasu? Sprawdź optymalne rozwiązanie

Czas jest Twoją najważniejszą walutą

Reklama
oknonet.pl

Na pewno znasz to powiedzenie:

Kiedy jesteś młody, masz sporo czasu i energii, ale nie masz pieniędzy.
Kiedy jesteś dorosły, masz sporo energii i pieniędzy, ale nie masz czasu.
Kiedy jesteś stary, masz sporo pieniędzy i czasu, ale nie masz energii.

Jeśli prowadzisz firmę, to jesteś na środkowym etapie. Masz sporo motywacji do działania i odłożonych środków na prowadzenie biznesu. Brakuje Ci jednak wolnych godzin, aby połączyć ze sobą życie zawodowe (biznes), rodzinne (żona, dziecko) i prywatne (hobby, samorozwój).

Nie ma wyjścia — z jednej z powyższych sfer życia musisz zrezygnować. Tylko z której?

Jeśli zrezygnujesz z życia zawodowego — nie będziesz miał wielu pieniędzy.
Jeśli zrezygnujesz z życia rodzinnego — nie będziesz miał z kim dzielić szczęścia.
Jeśli zrezygnujesz z życia prywatnego — będziesz żył jak zaprogramowana maszyna.

Z odpowiedzią przychodzi automatyzacja. O ile nie uda Ci się jej wdrożyć w życie rodzinne / prywatne, o tyle pomoże Ci ona w prowadzeniu biznesu i zdobywaniu nowych klientów.

Dlaczego prowadzenie firmy zabiera tak dużo czasu?

Większość osób wyobraża sobie przedsiębiorcę jako zadowolonego szefa siedzącego w swoim biurze, na którego pracuje cały sztab pracowników. Życie jednak nie jest tak kolorowe, a prowadzenie firmy może zabierać więcej, niż połowę doby. Każdego dnia.

Do najbardziej czasochłonnych zajęć firmowych zaliczamy:

  • Zarządzanie kadrami i zleceniami. Mamy tutaj na myśli zatrudnianie, szkolenie, monitorowanie i zwalnianie pracowników. Każda zatrudniona osoba w firmie to wiele obowiązków formalnych / skarbowych dla pracodawcy. Dodajmy do tego mnóstwo zleceń, do których trzeba przypisać odpowiednich pracowników. Otrzymamy zajęcie, które pochłania każdego dnia wiele cennych godzin.
  • Prowadzenie księgowości. Praca przedsiębiorcy nie kończy się na domknięciu transakcji z klientem. Na scenę wkracza bowiem księgowość — podatki, rachunki, ubezpieczenia, składki zdrowotne… te słowa potrafią spędzić sen z powiek. Nawet, jeśli w tym wszystkim wspiera Cię dobry księgowy, to nadal na Tobie ciąży odpowiedzialność za zaksięgowanie wszystkich ważnych dokumentów.
  • Zdobywanie nowych klientów. Zanim firma zacznie biernie pozyskiwać nowych klientów, może minąć wiele długich lat. Może to też nie nastąpić nigdy. Marketing, sprzedaż, ofertowanie… w czasach, gdy na rynku czai się pełno konkurencji, powinieneś być najlepszy we wszystkim. Musisz więc nie tylko skupiać się na aktualnych klientach, ale też tych jeszcze nie zdobytych, potencjalnych.

Dorzućmy do tego nadzorowanie budżetu firmowego i dbanie o wyposażenie, a cały dzień roboczy zlatuje w mgnieniu oka. A gdzie czas na wykonywanie zleceń i inwestycje w rozwój firmy?

Program wspierający Twoją firmę

Jeśli czujesz, że firma zabiera Ci coraz więcej czasu — potrzebna będzie Ci pomoc. Internet pełen jest aplikacji i narzędzi, dzięki którym:

  • sporządzisz atrakcyjne oferty handlowe,
  • będziesz wygodnie zarządzał swoimi zleceniami,
  • utworzysz czytelne kartoteki RMS (robocizna, materiały, sprzęt),
  • założysz bazę kontrahentów razem z analizą projektów.

Takie zautomatyzowanie procesów biznesowych sprawi, że każdego dnia zaoszczędzisz sobie kilka dobrych godzin pracy. Koniecznie wybierz opcję, która:

  • jest bezpieczna i pozwala pracować na wielu urządzeniach (dzięki przetrzymywaniu danych w chmurze),
  • gwarantuje Ci darmowe materiały instruktażowe i indywidualne wsparcie opiekunów,
  • pozwala na skorzystanie z darmowego okresu próbnego lub jest w pełni bezpłatna.

Jest wiele wartych uwagi narzędzi, a dobry przykład stanowi np. aplikacja SCCOT. To rozwinięcie programów MocnaFirma – marki, która tematyką ofertowania zajmowała się od 2019 roku. Przy rejestracji do aplikacji SCCOT, dostęp do wszystkich funkcji otrzymujesz za darmo przez pierwsze 14 dni – jednak już niedługo dostępne będą dożywotnie, darmowe pakiety.

Jednak wróćmy do tematu… dlaczego kwestia ofertowania jest aż tak istotna? Odpowiedź znajdziesz tuż poniżej.

Ofertowanie — dlaczego jest tak ważne?

W definicji — ofertowanie to proces przedstawienia klientowi propozycji sprzedaży produktu lub usługi. W rzeczywistości jednak jest to coś więcej. To kluczowa kwestia, aby prowadzić udany biznes.

Dzięki skutecznemu ofertowaniu:

  • przyciągniesz uwagę wielu potencjalnych klientów,
  • staniesz się w ich oczach profesjonalistą i fachowcem,
  • zautomatyzujesz wystawianie dokumentów (oszczędzisz czas).

Większość przedsiębiorców podchodzi do tematu ofertowania lekceważąco. Wystarczy więc, że wykażesz minimum zaangażowania w tej kwestii, a bez problemu przyciągniesz do siebie nowych klientów.

Zwiększenie ilości wygrywanych ofert handlowych o zaledwie kilka procent może okazać się zyskiem nawet kilkunastu tysięcy złotych w skali rocznej.

Cechy oferty handlowej, która zyskuje klientów

Wiele firm błędnie zakłada, że aby wygrywać więcej ofert handlowych, wystarczy być konkurencyjnym pod względem ceny. Jest to jednak nieoptymalne rozwiązanie, gdyż:

Zmniejszysz swój zysk operacyjny, przez co możesz zarabiać nawet kilkukrotnie mniej.

Zamiast wojowania niską ceną, postaw na wysoką jakość oferty. Na pewno zwróci ona uwagę klientów, jeśli zamieścisz w niej:

  • ceny składowe z podziałem na poszczególne etapy zlecenia (zamiast jednej kwoty końcowej),
  • case study (studium przypadku) ze swoich wcześniejszych zleceń razem z referencjami,
  • spis treści, który pomoże Twoim czytelnikom odnaleźć się w dokumencie (docenią to).

Oprócz tego pamiętaj, że klienci często zwracają uwagę najpierw na formę, a dopiero później na treść. Dlatego Twoja oferta handlowa powinna być atrakcyjna wizualnie, z załączonymi grafikami.

Zwróć też uwagę, dla kogo i w jakim celu przygotowujesz ofertę, ponieważ:

  • inaczej wygląda ofertowanie usług, a inaczej produktów,
  • w inny sposób komunikujesz się z klientem b2c, a inaczej z b2b.

Skuteczne ofertowanie to jednak temat rzeka, który już nieraz omawiany był na blogu firmowym SCCOT. Jeśli poszukujesz więcej konkretnych informacji — zachęcamy do zapoznania się z nim.

Ile czasu zaoszczędzisz dzięki ofertowaniu?

Program do tworzenia ofert pomoże Ci oszczędzić czas, dzięki:

  • Skuteczniejszemu zdobywaniu klientów. Nie będziesz musiał poświęcać swoich wolnych godzin na dodatkowe akcje marketingowe, gdyż będziesz miał stały dopływ nowych klientów.
  • Łatwiejszemu zarządzaniu zleceniami. Nie tylko będziesz miał więcej projektów, ale też będzie Ci wygodniej nimi zarządzać. Wszystko dzięki naszej najnowszej funkcji w aplikacji.
  • Segregowaniu ważnych dokumentów. Stworzysz własne bazy danych, gdzie będziesz mógł przetrzymywać dokumenty firmowe. W przyszłości planujemy też bardziej rozwinąć księgowość.

Załóżmy, że każdego dnia poświęcasz godzinę na każdą z powyższych operacji (choć to i tak optymistyczna wizja w przypadku większych firm). Dzięki dobremu programowi do tworzenia ofert możesz więc każdego dnia zaoszczędzić 3 godziny swojego życia.

Teraz firma zabiera Ci mniej czasu

Pożegnaj się z kilkunasto-godzinnymi pobytami w siedzibie swojej firmy. Żyjesz w czasach postępu technologicznego i wszechobecnych nowych rozwiązań — dlaczego więc z nich nie korzystasz?

Jeśli mądrze wykorzystasz nowoczesny program do ofertowania, to:

  • pozyskasz wielu nowych klientów (a co za tym idzie — zleceń),
  • oszczędzisz czas, który musiałbyś przeznaczyć na formalności,
  • w końcu będziesz mógł prowadzić firmę w łatwy sposób.

Skorzystaj z naszych powyższych wskazówek, a Twoje życie biznesowe będzie prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej.

Pozdrawiamy!

zespół SCCOT

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz