Reklama
https://www.bosch-homecomfort.com

Kampania informacyjna PORT PC „Pompuj ciepło z głową”

22 marca 2024 r. wystartowała kampania informacyjna „Pompuj ciepło z głową”, której inicjatorem jest Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC). Jest skierowana do indywidualnych inwestorów – przede wszystkim do tych, którzy są na etapie wyboru urządzenia grzewczego do swojego domu lub właśnie zdecydowali się na instalację pompy ciepła, ale również do tych, którzy od niedawna użytkują pompę ciepła. Kampania potrwa do końca 2024 r.

Kampania informacyjna PORT PC „Pompuj ciepło z głową”
Kampania informacyjna PORT PC „Pompuj ciepło z głową”

Jej główne cele to wzmocnienie świadomości społecznej w zakresie korzyści ekologicznych i ekonomicznych, jakie można uzyskać korzystając z technologii pomp ciepła w swoim domu, a także wyjaśnienie najważniejszych zasad efektywnej i niezawodnej instalacji tych urządzeń.

Innymi słowy: ma ona pokazać wszystkim zainteresowanym, jak ważna jest przy inwestycji w pompę ciepła kompleksowość działań: odpowiednie przygotowanie budynku, precyzyjny dobór urządzeń, ich prawidłowy montaż, profesjonalny serwis i prawidłowa obsługa.

Różnorodne działania w ramach kampanii mają na celu:

  • dostarczać rzetelnej wiedzy na temat technologii pomp ciepła, możliwości dofinansowania takich inwestycji oraz uwarunkowań rynkowych i formalnoprawnych w tym obszarze;
  • promować najlepsze praktyki przy realizacji inwestycji w pompę ciepła i najwyższe standardy wykonania instalacji;
  • ułatwiać inwestorom podejmowanie właściwych decyzji i zachęcać ich do wyboru optymalnych, dobrych jakościowo rozwiązań przy wsparciu wykwalifikowanych instalatorów;
  • wzmacniać świadomość ekologiczną, promować zrównoważony rozwój i efektywność energetyczną w budownictwie, przekładając je na konkretne działania i korzyści w praktyce.

Komunikacja i zasięg kampanii

Kampania „Pompuj ciepło z głową” ma charakter ogólnopolski. Będzie m.in. prowadzona poprzez dedykowaną stronę internetową https://www.pompujcieplozglowa.pl/ oraz kanały w mediach społecznościowych na platformach Facebook i YouTube. Media te będą głównym źródłem informacji dla opinii publicznej.

W ramach kampanii będą publikowane i rozpowszechniane następujące materiały:

  • cykl mini poradników dla inwestora indywidualnego (również w wersji wideo); tematy przewodnie kolejnych sześciu części cyklu to:
  1. Jak wybrać instalatora pomp ciepła?
  2. Jak optymalnie obsługiwać pompę ciepła?
  3. Czy Twój budynek jest gotowy na pompę ciepła?
  4. Jak wybrać pompę ciepła?
  5. Koszty ogrzewania budynków
  6. Dlaczego warto zamontować pompę ciepła w nowym budynku?
  • blog Marka Miary „Pompy ciepła w istniejących budynkach” – 12 odcinków;
  • cykl około 20 artykułów, w których kolejno rozprawimy się z popularnymi mitami na temat pomp ciepła; artykuły te będą wysyłane regularnie do mediów poradnikowych, budowlanych i life style;
  • cykl filmów i artykułów „Fakty i mity”, tworzony we współpracy PORT PC z miesięcznikiem „Murator”, którego bazą są wizyty w domach inwestorów z całej Polski; przedstawiając ich doświadczenia i opinie, a także odnośne komentarze fachowców lub ekspertów tu również będziemy obalać mity na temat pomp ciepła; cykl obejmie następujące tematy:
  1. Pompa ciepła – ile naprawdę zużyję prądu – sprawdzamy dla Was!
  2. Grzałki elektryczne w pompie ciepła – dlaczego są potrzebne, kiedy się włączają – sprawdzamy!
  3. Powietrzna pompa ciepła – gruntowa pompa ciepła – różnice, które warto znać
  4. Pompa ciepła – co liczy się oprócz mocy i ceny? (Unikaj nieznanych produktów bez serwisu!)
  5. Czy pompa ciepła „lubi” grzejniki? Sprawdzamy!
  6. Pompa ciepła i fotowoltaika – opłaca się, czy nie? Warunek konieczny? Sprawdzamy!
  7. Pompa ciepła – 7 błędów powodujących duże zużycie prądu
  8. Pompa ciepła – cicha, czy głośna? Sprawdzamy dla Was
  9. Jak dbać o pompę ciepła – to musisz wiedzieć
  10. Zadowolenie z pompy ciepła! – Opinie właścicieli domów. Nie wierzysz? Sprawdź

Ambasador kampanii – dr inż. Marek Miara

Ambasadorem kampanii „Pompuj ciepło z głową” jest dr inż. Marek Miara, autor 12-odcinkowego bloga „Pompy ciepła w istniejących budynkach”, który będzie prezentowany co miesiąc na stronie internetowej kampanii.

O autorze bloga

Dr inż. Marek Miara, absolwent Politechniki Wrocławskiej oraz Uniwersytetu w Kassel, gdzie w 2014 r. obronił tytuł doktora z zakresu oceny efektywności pomp ciepła. Ekspert w obszarze technologii pomp ciepła, cieszący się dużym uznaniem i międzynarodową rozpoznawalnością. Długoletni pracownik Instytutu Fraunhofera ISE z siedzibą główną we Freiburgu w Niemczech.

Obecnie koordynuje tam wszelkie działania związane z tematem pomp ciepła. Uczestnik wielu międzynarodowych i niemieckich projektów naukowo-badawczych. Przewodzi m.in. projektowi „Heat Pumps in Multi-Family Buildings” (Annex 50) w ramach IEA Heat Pump Technologies Program (program Międzynarodowej Agencji Energetycznej). Zasiadał w wielu gremiach opracowujących wytyczne VDI (Verband Deutscher Ingenieure). Jest członkiem zarządu niemieckiego Towarzystwa Chłodu i Technik Klimatyzacyjnych DKV e.V. Jest też członkiem zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Pomp Ciepła (EHPA), a także członkiem Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC), od wielu lat aktywnie działającym na rzecz harmonijnego rozwoju i popularyzacji tej technologii w naszym kraju.

W 2013 r. został nagrodzony statuetką PORT PC za wkład w rozwój branży pomp ciepła w Polsce.

Autor wielu publikacji naukowych z zakresu pomp ciepła oraz budownictwa energooszczędnego. Prelegent oraz organizator licznych konferencji.

Liczymy na szeroki zasięg społeczny i zaangażowanie branży

Inicjatorzy kampanii „Pompuj ciepło z głową” pragną, aby dotarła ona ze swoim przesłaniem nie tylko do wielu inwestorów, ale także do fachowców z branży grzewczej − instalatorów, projektantów i innych profesjonalistów. Wierzymy, że poprzez ich zaangażowanie możemy wspólnie podnieść standardy montażu i eksploatacji systemów z pompą ciepła.

Źródło: PORT PC

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz