
Zielona energia pod lupą biznesu
Reo.pl łączy w przestrzeni online wytwórców i odbiorców energii ze źródeł odnawialnych. To działanie spotkało się w minionych miesiącach z entuzjastycznym przyjęciem ze strony przedsiębiorców. Zgodnie z prognozami, stało się jasne, że polski biznes poszukuje źródeł zielonej energii w dobrej cenie, a z pozycji wytwórców bądź prosumentów – atrakcyjnych obszarów zbytu, bez udziału pośredników.
Generalna tendencja wzrostowa w rozwoju marketplace’u Reo.pl notowana jest z miesiąca na miesiąc (wykres. 1). Jeśli chodzi o źródła pochodzenia zielonej energii, to obecnie dominuje biogaz (50,41%), a w drugiej kolejności energia wiatrowa (49,22%).
Dynamiczna sytuacja geopolityczna, przekładająca się w dużej mierze na chaos na rynku energetycznym, zwracają społeczną uwagę ku alternatywom i energetycznej optymalizacji. Najlepszym wyborem jest zielona energia – mówi Grzegorz Tomasik, Wiceprezes Zarządu Reo.pl. Zarówno w perspektywie finansowej, jak i ekologicznej, postawienie na odnawialne źródła energii jest naszą przyszłością. Pokazują to wyraźnie wyniki dotyczące m.in. redukcji emisji CO2 o prawie 25 000 ton, dzięki działaniom Platformy i naszym Klientom – dodaje Grzegorz Tomasik.
W pierwszym roku działalności platformę odwiedziło blisko 150 tysięcy użytkowników. Wśród wytwórców i odbiorców zawierających transakcje dzięki Reo.pl przewagę stanowią przedstawiciele sektora MŚP, jednak duży biznes coraz częściej interesuje się tą formą zakupu lub sprzedaży zielonej energii.
Korzystanie z odnawialnych źródeł bądź działalność prosumencka, stanowią dla przedsiębiorstw nie tylko dobry sposób na ograniczenie wydatków, lecz także na realizację strategii zrównoważonego rozwoju i postulatów proekologicznych w praktyce.
Źródło: reo.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.