Reklama
https://www.bosch-homecomfort.com

Rekordowe 2000 kilometrów w samochodzie elektrycznym bez postoju na ładowanie

Izraelski startup Elektreon ustanowił rekord odległości przejechanej samochodem elektrycznym. Firma poinformowała, że ich pojazd przejechał ponad 100 godzin bez przerwy, pokonując dystans prawie 2 tys. kilometrów i korzystając z technologii bezprzewodowego ładowania, czyli miedzianych cewek umieszczonych w asfalcie.

Rekordowe 2000 kilometrów w samochodzie elektrycznym bez postoju na ładowanie

Paski ładowania auta elektrycznego w drodze

Podróż na dystansie 1 942 km zajęła ponad 100 godzin. W próbie udział wzięło 55 kierowców. Electreon osiągnął rekordową odległość, jeśli chodzi o podróż samochodem elektrycznym bez zatrzymywania się na ładowanie, dzięki zastosowaniu pasków ładowania umieszczonych w drodze. Firma, która została założona 10 lat temu, opracowała system ładowania pojazdów elektrycznych w pełnym ruchu, wykorzystując miedziane cewki ułożone pod asfaltem.

Electreon, to firma notowana na giełdzie w Tel Awiwie, która udowodniła skuteczność swojej technologii ładowania bezprzewodowego poprzez liczne udane pilotaże i projekty. Startup uczestniczy już w szeregu programów partnerskich w Europie, aby wdrożyć swoją technologię w Szwecji, Niemczech, Francji i Belgii.

Rekordowa jazda rozpoczęła się w siedzibie Electreon w Beit Yanai w Izraelu. Podczas całej podróży monitorowanych i wyświetlanych było kilka kluczowych wskaźników wydajności. Wskaźniki te obejmują dokładny czas podróży w dniach i godzinach, odległość przebytą w kilometrach, ilość energii przekazywanej do pojazdu oraz dane dotyczące redukcji emisji CO2 w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi.

Jesteśmy w punkcie zwrotnym, przechodząc od wizji do rzeczywistości – Oren Ezer, dyrektor generalny i założyciel Electreon.

e-bus bez postoju na uzupełnienie baterii

Ezer podkreślił ostatnie osiągnięcia firmy, w tym uruchomienie pierwszej publicznej linii komercyjnej w Niemczech zasilanej bezprzewodowym systemem ładowania Electreon. Projekt w Niemczech umożliwił ładowanie ponad jednej megawatogodziny do autobusu elektrycznego, eliminując potrzebę zatrzymywania ruchu autobusu w dzień lub w nocy.

Electreon, w marcu podpisał także strategiczną umowę o współpracy z Toyotą oraz firmą Denso, znaczącym producentem komponentów i technologii motoryzacyjnych. Umowa obejmuje wspólne opracowanie zestawu do ładowania bezprzewodowego, umożliwiającego bezproblemową instalację w pojazdach produkowanych przez różnych graczy z branży, przyspieszając w ten sposób globalną dystrybucję i zaimplementowanie technologii Electreon.

Źródło: electreon.com

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz