Reklama
https://homecomfort.com.pl/

Hiszpanie na czele rynku aut elektrycznych w UE

W kwietniu unijny rynek samochodowy odnotował znaczny wzrost rejestracji samochodów osobowych. 803 188 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost o 17,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wszystkie główne rynki UE odnotowały solidny wzrost w zeszłym miesiącu, z Włochami (+29,2%) i Francją (+21,9%) na czele. Jeszcze większy progres nastąpił w ubiegłym miesiącu, jeśli chodzi o rejestracje nowych samochodów elektrycznych w UE, które odnotowały wzrost (+51,9%), osiągając poziom 94 561 sztuk.

Hiszpanie kupują najwięcej

Od stycznia do kwietnia rynek samochodowy UE wzrósł o 17,8% do 3,5 mln zarejestrowanych samochodów. Pomimo poprawy rok do roku sprzedaż nadal spadła o 22,8% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r., co wskazuje na wciąż trwające zawirowania na rynku samochodowym UE. Spośród czterech głównych rynków UE największy wzrost odnotowała Hiszpania (+33,7%), następnie Włochy (+26,9%), Francja (+16,7%) i Niemcy (+7,9%).

W kwietniu udział w rynku samochodów elektrycznych na baterie odnotował znaczny wzrost, z 9,1% do 11,8%. Pojazdy hybrydowe stanowią obecnie 24,8% rynku nowych samochodów. W UE, nadal dominują samochody benzynowe, z największym udziałem wynoszącym 38,2%.

Samochody elektryczne

W ubiegłym miesiącu rejestracje nowych samochodów elektrycznych w UE odnotowały znaczny wzrost (+51,9%), osiągając poziom 94 561 sztuk. Oznacza to udział w rynku na poziomie 11,8%, co z kolei powoduje wzrost o prawie 3% w porównaniu z kwietniem 2022 r. Większość rynków UE odnotowała dwu- i trzycyfrowe wzrosty procentowe, w tym dwa największe: Francja (+34,8%) i Niemcy (+34,1%). Stanowiło to skumulowany wzrost o 45,1%, przy 415 579 sprzedanych egzemplarzach w pierwszych czterech miesiącach 2023 roku.

Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) nadal rosły w kwietniu, a sprzedaż wzrosła o 22,7% do 199 407 sztuk. Wzrost ten wynikał przede wszystkim z dwucyfrowych wzrostów na czterech kluczowych rynkach UE: Niemczech (+35,9%), Francji (+28,6%), Włoszech (+28,3%) i Hiszpanii (+14,4%). W rezultacie pojazdy HEV zajmują obecnie 24,8% udziału w rynku (wzrost z 23,7% w kwietniu 2022 r.).

Pomimo wzrostu o 4,3% w marcu, unijny rynek pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV) spadł w kwietniu (-5,5%), a sprzedaż znacznie spadła w Niemczech (-45,7%), największym rynku tego typu aut. W rezultacie ogólny udział w rynku PHEV spadł z 9,2% w kwietniu ubiegłego roku do 7,4% w 2023 roku.

Samochody spalinowe

Rejestracje nowych samochodów benzynowych w UE miały kolejny dobry miesiąc w kwietniu, ze sprzedażą rosnącą o 17,3%, osiągając 306 757 sztuk. Oznacza to udział w rynku na poziomie 38,2%, czyli taki sam jak w kwietniu 2022 r. Wzrost był spowodowany głównie solidnymi wynikami na czterech kluczowych rynkach UE, zwłaszcza we Włoszech (+39,3%) i Francji (+31,3%). Od początku roku sprzedaż aut napędzanych benzyną w UE osiągnęła prawie 1,3 miliona sztuk, co stanowi niezwykły wzrost o 18,3% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku.

Rynek samochodów z silnikiem diesla w UE pozostał stabilny w kwietniu (+0,03%), pomimo pozytywnych wyników na dwóch największych rynkach bloku: we Włoszech (+21,5%) i Niemczech (+2,4%). Samochody z silnikiem diesla stanowią 14,7% udziału w rynku UE, co oznacza spadek z 17,2% w kwietniu 2022 r.

Źródło: acea.auto

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz