Reklama
http://www.multitherma.com/

Naster chce pozyskać ponad 2,6 miliona złotych w ramach crowdfundingu udziałowego

Naster S.A. opublikował szczegóły zapowiadanej emisji akcji. To kolejny krok w rozwoju spółki na drodze ku planowanemu na 2023 rok debiutowi na rynku NewConnect. Kampania crowdinvestingowa promowana jest na platformie Crowdway.

Naster chce pozyskać ponad 2,6 miliona złotych w ramach crowdfundingu udziałowego
Naster chce pozyskać ponad 2,6 miliona złotych w ramach crowdfundingu udziałowego

Naster S.A. działa w branży energetycznej od 2010 roku, łącząc sprzedaż energii i gazu ze sprzedażą fotowoltaiki i pomp ciepła dla klientów biznesowych, detalicznych oraz rolników. Obecnie jest liderem na rynku zmiany sprzedawcy dla klientów biznesowych. Od kilku lat utrzymuje się także na w czołówce niezależnych agencji sprzedaży energii. Do tej pory spółka pozyskała już ponad 20 tys. klientów na terenie całej Polski, dla których zakontraktowała 3,8 miliardy MWh (megawatogodzin) energii. W tym roku firma podpisała również umowę z globalnym liderem rynku farm fotowoltaicznych na instalacje EaaS (fotowoltaiczna instalacja abonamentowa). Planuje także debiut na rynku NewConnect w połowie 2023 roku, w zależności od warunków rynkowych. W realizacji tych planów ma pomóc wsparcie inwestorów społecznościowych.

Zapisy na akcje Naster S.A. ruszą 10 października 2022 r.

Strategia Naster S.A. zakłada długofalowe podejście do rynku odnawialnych źródeł energii. Już 5 lat temu podjęliśmy decyzję o wejściu na giełdę. Kierowaliśmy się długofalowym założeniem, że chcemy pozyskać finansowanie na rozwój farm i dostaw zielonej energii dla klientów biznesowych, a nie modą czy zwiększonym popytem na sprzedaż fotowoltaiki. W międzyczasie rozwijaliśmy zespół sprzedażowy, techniczny i obsługę klienta. Pandemia trochę pokrzyżowała nasze plany. Jednak skutecznie i skrupulatnie realizujemy raz wyznaczony cel. Trzeba też pamiętać, że rdzennym biznesem Naster S.A. jest kontraktacja energii. Dzięki temu nie tylko lepiej rozumiemy rynek, ale także jesteśmy w stanie przetrwać różne zawirowania na rynku OZE. Zawsze najbardziej skupialiśmy się na kliencie biznesowym, więc spowolnienie na rynku stanowi dla nas szansę na rozwój – wyjaśnia Maciej Sieracki, założyciel i CEO Naster S.A.

Cele emisji

W ramach finansowania społecznościowego Naster S.A. planuje zebrać 2 600 000 złotych, z czego większość zebranej kwoty chce przeznaczyć na rozwój sprzedaży EaaS (Energy-as-a-Service), pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznych (PV) dla kanału B2B.

W ciągu najbliższych 10 lat widoczny będzie wzrost rynku OZE i rozwój spółek, które zajmują się tą tematyką. Obecne, chwilowe wyhamowanie stanowi dla Naster okazję do dynamicznego wzrostu, dlatego chcemy najpierw pozyskać finasowanie w crowdfundingu, a już w przyszłym roku wejść na New Connect – mówi Maciej Sieracki.

Inwestycja w rozwój sprzedaży EaS – 600.000 zł

Naster S.A. zamierza zaoferować klientom dostawę odnawialnej energii elektrycznej pochodzącej z elektrowni fotowoltaicznej zainstalowanej u klienta (Energy-as-a-Service). Grupa docelowa to każdy klient biznesowy chcący zagwarantować sobie niską cenę energii elektrycznej bez konieczności inwestowania w instalację z własnych środków.

W obliczu rosnących i bardzo zmiennych cen energii szacowany popyt na takie usługi dynamicznie rośnie. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na intensyfikację działań sprzedażowych, zabezpieczenie stanów magazynowych i zakup komponentów do budowy instalacji. Wydatki obejmują także koszty prawne, między innymi na przygotowanie umów dla klientów końcowych. Ponadto Spółka planuje przeznaczyć środki na rozwój produktu oraz sprzedaży, w tym na zatrudnienie project managera do zarządzania procesem rozwoju i wdrożenia do sieci sprzedaży oraz zatrudnienie Doradców ds. Kluczowych Klientów do obsługi “dużego biznesu”.

Dalszy rozwój sprzedaży pomp ciepła – 800.000 zł

W obecnej sytuacji rynkowej przy rosnących cenach węgla i gazu, a także problemachz ich dostępnością, coraz więcej osób szuka alternatywnych źródeł ciepła. Przekłada się to bezpośrednio na wzrost zainteresowania pompami ciepła. To jedne z najtańszychw eksploatacji urządzeń grzewczych, prostych w obsłudze, które cechują się długą żywotnością i szybkim zwrotem z inwestycji.

Naster S.A. w swojej ofercie posiada pompy ciepła czołowych producentów takich jak Buderus, Panasonic, LG, Bosch, Hyundai i FoxAir. Oferta kierowana jest do Klienta biznesowego, detalicznego i rolnictwa. Nie bez znaczenia jest również fakt, że na zakup pompy ciepła można otrzymać wysoką dotację. Planowane środki w połowie będą przeznaczone na zwiększenie zatrudnienia w zakresie zarządzania projektem, struktur sprzedażowych, w tym na stanowiskach kierowniczych, doradców technicznych, inżynierów wsparcia, projektantów instalacji wodno-kanalizacyjnej, oraz na potrzeby realizacji procesów wsparcia sprzedaży. Pozostałe środki przeznaczone będą na zwiększenie stanów magazynowych oraz otwarcie salonów pomp ciepła w kolejnych województwach.

Rozwój sprzedaży instalacji fotowoltaicznych (PV) dla kanału B2B – 300.000 zł

Sektor małych, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz przemysłu energochłonnego jest najbardziej narażony na skutki kryzysu energetycznego: począwszy od rosnących kosztów energii elektrycznej, a skończywszy na ryzyku chwilowych przerw w dostawach energii. Tym samym kanał B2B ma największy potencjał sprzedażowy dla branży odnawialnych źródeł energii. Oferta Naster S.A. obejmuje instalacje fotowoltaiczne zarówno dla sektora małych i dużych przedsiębiorstw, jak również duże instalacje fotowoltaiczne przeznaczone dla przedsiębiorstw energochłonnych. Środki będą przeznaczone również na rozwój struktury sprzedaży oraz zatrudnienia specjalistów w tym inżynierów i projektantów instalacji fotowoltaicznych.

Pozostała część pozyskanego z emisji kapitału w wysokości 900.000 zł ma zostać przeznaczona na zakup i realizację testowego projektu farmy PV o mocy 1 MWp.

Naster S.A. planuje nabyć i zbudować samodzielnie pierwszą farmę fotowoltaiczną. Środki z kampanii zostaną przeznaczone na niezbędny wkład własny, a większość finansowania będzie pochodzić z kredytu, którego zabezpieczeniem będzie corporate Power Purchase Agreement (cPPA) – długoterminowa umowa na sprzedaż energii z jej bezpośrednią dostawą do klienta. Jej odbiorcami będą liczne małe i średnie firmy już współpracujące ze Spółką, które będą chciały obniżyć swoje koszty i zapewnić zieloną energię. Naster S.A. zakłada realizację większej ilości tego typu projektów w przyszłości. Zapewnią one Grupie Naster stałe źródło pasywnych przychodów na wiele lat. Środki głównie będą wydatkowane na zakup projektu, wkład własny do inwestycji oraz przygotowanie i przeprocesowanie z kancelarią prawną umowy cPPA pomiędzy klientem, a Naster S.A. i spółką obrotu energią. Zakres obejmuje również wypracowanie wspólnie ze spółką obrotu modelu biznesowego i produktu łączonego razem z tradycyjnymi dostawami energii elektrycznej do klienta końcowego.

Prognozy

Naster S.A. zakłada osiągnięcie wzrostu przychodów dzięki dynamicznemu zwiększeniu sprzedaży fotowoltaiki oraz pomp ciepła. Ponadto zakładany jest wzrost przychodów z tytułu cPPA oraz przychodów ze sprzedaży energii. Dynamiczny wzrost sprzedaży przy mniejszym wzroście kosztów stałych przyczyni się do osiągnięcia istotnie wyższej marży EBIT.

Dalsze plany rozwoju spółki w innych obszarach

W dalszej przyszłości firma będzie analizować możliwości pozyskania projektów farm wiatrowych oraz wejścia na rynek produkcji wodoru wraz z zakupem własnych elektrolizerów.

Kolejnym krokiem w rozwoju Naster S.A. ma być debiut na rynku NewConnect, zaplanowany na połowę 2023 roku*. Do realizacji tego celu przyczyni poszerzenie grona inwestorów poprzez zakończoną sukcesem emisję akcji w ramach finansowania społecznościowego.

Źródło: naster.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz