![Jakub Przygoński ambasadorem kampanii „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu” [źródło: togetair.eu] Jakub Przygoński ambasadorem kampanii „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu” [źródło: togetair.eu]](https://ecieplo.pl/wp-content/uploads/2021/12/JP-3-1030x538.jpg)
AMBASADOR KAMPANII
Ambasadorem kampanii został Jakub Przygoński – kierowca rajdowy, były motocyklista, członek zespołu Orlen Team. Uczestnik rajdów w Dakarze, wielokrotny Wicemistrz Świata Cross-Country FIM, Mistrz Polski w driftingu (2015 i 2017) oraz pasjonat biegania i kitesurfingu. Jako ekspert współprowadzi w newonce.radio autorską audycję o motosporcie – „Jedźmy gdzieś”.
Jakub Przygoński wziął udział w promocyjnych spotach telewizyjnych i radiowych, emitowanych w grudniu i styczniu w mediach masowych oraz na portalach społecznościowych. Dzięki użyciu różnorodnych kanałów dotarcia wiedza o pozytywach elektromobilności, o jej korzyściach natychmiastowych i długofalowych stanie się dużo bardziej powszechna.
Współpraca ze znanym kierowcą rajdowym i ekspertem w dziedzinie motoryzacji wzmocni pozytywny przekaz zakupu auta elektrycznego, który faktycznie przekłada się na poprawę jakości powietrza.
Program i kampania edukacyjna pokazują realne korzyści, jakie każdy z nas może uzyskać dzięki zakupowi samochodu elektrycznego już dziś. To tańsze podróżowanie, wygoda prowadzenia, a także bycie nowoczesnym i pro-eko. Nie ma już dziś żadnych wątpliwości, że “elektryki” są przyszłością motoryzacji, ale wiele osób uważa, że jest jeszcze za wcześnie na odstawienie auta spalinowego. Nasza kampania rozwiewa te wątpliwości i mity. Podkreśla, że e-samochody są coraz bardziej dostępne, ich zasięgi dają możliwość komfortowego podróżowania, sieć szybkich ładowarek obejmuje już cały kraj, a dopłaty do zakupu są dodatkową, przekładającą się na konkretne złotówki zachętą – komentuje Agata Śmieja, prezes Fundacji Czyste Powietrze oraz pomysłodawczyni i organizatorka Szczytu Klimatycznego TOGETAIR
POLACY SĄ ZA, JEDNAK MAJĄ OBAWY
Jak wynika z ankiet i badań opinii społecznej, Polacy są świadomi korzyści środowiskowych płynących z używania e-pojazdów, natomiast czasem mają, nie zawsze, uzasadnione obawy z nimi związane. Po pierwsze, koszt e-samochodów wydaje się wysoki. Po drugie, ankietowani często podnosili kwestię małego zasięgu takiego auta. Po trzecie, niepokojąca dla nich jest kwestia niewystarczająco rozwiniętej infrastruktury ładowania i serwisu pojazdów elektrycznych.
Dlatego NFOŚiGW we współpracy z Fundacją Czyste Powietrze przygotował cykl różnorodnych działań, które rozwieją mity i półprawdy, jak również pokażą pozytywny wpływ elektromobilności na życie Polaków, również tych, którzy nie jeżdżą pojazdami z e-napędem.
Elektromobilność to absolutnie przyszłościowy trend. Z badań wynika jednak, że tylko 20% Polaków rozważa zakup auta z napędem elektrycznym. Na ten moment mamy zarejestrowane około 30 tysięcy takich pojazdów, w tym samochody plug-in. Dysponujemy siecią dwóch tysięcy stacji ładowania. W ciągu najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie do 15 tysięcy. Wnioskując po sukcesie polskiej fotowoltaiki, która liczy obecnie ponad 600 tysięcy zestawów paneli na dachach prywatnych, patrzymy optymistycznie w przyszłość e-pojazdów, ponieważ takie połączenie zapewni niezależność energetyczną, możliwość samodzielnego zapewnienia paliwa do własnego samochodu. Pragnę przypomnieć, że smog generowany przez tradycyjne samochody to trzecie źródło emisji pyłów zawieszonych – mówi Artur Beck, producent i organizator Szczytu Klimatycznego TOGETAIR
Organizatorzy kampanii „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu” postawili sobie za cel, aby była ona nie tylko wartościowa merytorycznie, ale i atrakcyjna wizualnie. W związku z tym w jej ramach zostanie przygotowany sześcioodcinkowy program utrzymany w stylistyce docu-reality, emitowany na YouTube i w mediach społecznościowych.
W każdym z odcinków wybrany gość specjalny doświadczy użytkowania innego auta elektrycznego. Dużą rolę odegra głos lektora, który z offu będzie komentował zadania i wyzwania, jakie stoją przed bohaterami. W ramach scenariusza zostaną przygotowane niespodziewane utrudnienia dla bohatera odcinku, tak aby forma programu była jak najbardziej interesująca dla widzów i pokazywała w pełni możliwości aut elektrycznych.
ZIELONE ŚWIATŁO DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
W ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu” realizowany będzie również ranking TOP 10 najlepszych przedsiębiorstw i instytucji w Polsce przyjaznych elektromobilności i zaangażowanych w rozwój zeromisyjnego transportu. Do udziału w nim będzie mogła zgłosić się każda organizacja, która ma w swojej flocie samochody w pełni elektryczne lub hybrydy PHEV oraz stosuje rozwiązania elektromobilne w codziennej działalności biznesowej.
źródło: togetair.eu
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.