Reklama
https://www.bosch-homecomfort.com

Dywersyfikacja biznesu z odnawialnymi źródłami energii!

Biznes, tak samo jak każdy żywy organizm, musi dostosowywać się do czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Nowe technologie, wzrost konkurencji czy zmiany prawne wymuszają na właścicielu dokładniejsze zbadanie swojej strategii i wprowadzenie nowych pomysłów na rozwój firmy. Jednym z nich może być dywersyfikacja polegająca na sprzedaży wypracowanej bazie klientów dodatkowych usług lub produktów.

Dywersyfikacja biznesu z odnawialnymi źródłami energii!
Dywersyfikacja biznesu z odnawialnymi źródłami energii! [źródło: www.fotowoltaika.plus.pl]

Na czym polega dywersyfikacja działalności gospodarczej?

Dywersyfikacja działalności firmy polega na rozszerzaniu zakresu i różnicowaniu aktywności przedsiębiorstwa poprzez wejście na nowe rynki, oferowanie innych towarów lub świadczeń, bądź też rozwijanie działalności w nieobsługiwanych dotąd obszarach. Jest to strategia mająca na celu zmniejszenie ryzyka związanego z jednym rodzajem działalności poprzez poszerzenie portfela biznesowego.

Dywersyfikacja może być realizowana na kilka sposobów. Jednym z nich jest dywersyfikacja pionowa, która polega na rozszerzeniu działalności na inne etapy łańcucha wartości. Przykładowo, producent kanap może zdecydować się na założenie sklepu detalicznego, aby sprzedawać swoje produkty bezpośrednio klientom końcowym, zamiast korzystać z pośredników. Innym podejściem jest dywersyfikacja pozioma, czyli wprowadzenie nowych produktów lub usług, które mogą zainteresować naszych klientów. Klasycznym przykładem może być dodanie do oferty piekarni elementów cukierniczych.

Dywersyfikacja pozioma, czyli jak bez ryzyka i inwestycji zwiększyć swoje dochody

Racjonalny przedsiębiorca to taki, który maksymalizuje korzyści ze swojej działalności. Dywersyfikacja pozioma pozwala zmniejszyć ryzyko związane z koncentracją na jednym rynku, uodparnia firmę na zmiany gospodarcze i prawne, wzmacnia także konkurencyjność. W dobie dynamicznych zmian bardzo ważne jest korzystanie z nadarzających się okazji do poszerzania działalności i potęgowania efektu synergii. Najlepiej, gdy nie wiąże się to z żadnymi inwestycjami czy ryzykiem. Pracownicy po prostu sprzedają produkty lub usługi, których wykonawstwo spada na barki partnera biznesowego.

Jak mogą dorobić freelancerzy, agenci ubezpieczeniowi czy pośrednicy finansowi?

Pandemia okazała się kamieniem milowym w rozwoju rynku freelancerów. Dziś ponad 300 tysięcy osób obsługuje swoich klientów, często nie zakładając nawet działalności gospodarczej. Copywriterzy, graficy, programiści, agenci ubezpieczeniowi czy pośrednicy finansowi poszerzają swoje zasięgi, zyskują zaufane grono klientów. Stają się nową siłą w gospodarce Polski. Jak mogą przekuć ten atut na dodatkowe zyski? Właśnie poprzez dywersyfikację.

Aby oferowanie dodatkowych produktów lub usług miało sens, musi stanowić wartość dodaną dla inwestorów. Wyobraźmy sobie sytuację, że zadowolony z życia Kowalski udaje się do biura podróży w celu nabycia wymarzonych wakacji. I takie też otrzymuje, ale uśmiechnięta Pani proponuje mu dodatkowy rabat na zakup gruntów pod wieczny spoczynek. Na twarzy klienta wymaluje się coś więcej niż konsternacja. Takie rzeczy po prostu nie przechodzą.

Zupełnie inaczej zareaguje osoba kupująca ubezpieczenie mieszkania, gdy agent zaproponuje jej instalacje OZE. Takie rozwiązanie pozwoli generować zielony prąd, uniezależni od kolejnych podwyżek, będzie je można także włączyć w tę samą polisę. Inwestor zakupi dwie usługi w jednym miejscu, dzięki czemu zaoszczędzi czas. Agent z kolei wykorzysta swój autorytet i przy okazji pomnoży zyski z działalności gospodarczej.

 

biznes 2 min

 

Jak przebiega dodatkowa sprzedaż fotowoltaiki?

Osoby zainteresowane dodaniem do swojego portfolio instalacji fotowoltaicznych, będą musiały przejść krótkie szkolenie. Porusza ono takie tematy jak:

  • Miejsce montażu
  • Dobór komponentów
  • Wycena instalacji PV
  • Metody finansowania inwestycji
  • Korzyści z montaż własnej mikroelektrowni

Sam proces sprzedaży jest stosunkowo prosty dla typowych domów jednorodzinnych. Nieco więcej kłopotów mogą sprawić instalacje firmowe o mocy przekraczającej 30 kWp, gdzie obok projektowania i obliczenia ceny, należy wziąć pod uwagę nośność dachu czy dodatkowe zabezpieczenia. W tym wypadku do pomocy sprzedawcy udostępniony zostanie pracownik z wieloletnim stażem, który wspomoże w kwestiach technicznych. Nie ma też żadnych problemów, aby sprzedażą zajęła się inna osoba. W tej sytuacji zyskujemy prowizję za polecenie klienta.

Z kim podjąć współpracę?

Fotowoltaika jest idealnym rozwiązaniem z kilku powodów:

  • Trafia do szerokiego grona klientów (firmy, jednostki publiczne, osoby fizyczne)
  • Jest popularna, a przez to bardzo często nie wymaga wyjaśnienia
  • Szybko się zwraca
  • Odpowiada na bieżące potrzeby (wzrosty cen prądu)
  • Nie podlega sezonowości
  • Oferuje wysokie prowizje
  • Jest prosta do projektowania

Właściwym pytaniem nie jest zatem czy sprzedawać fotowoltaikę, ale z kim to robić? Instalatorów jest bardzo wielu, a nie każdy oferuje wysoką jakość wykonania oraz godziwe wynagrodzenie. W tym kontekście warto zdecydować się na firmę z doświadczeniem na rynku, mogącą poszczycić się licznymi realizacjami, sprzedającą produkty renomowanych marek. Kimś takim jest fotowoltaika.plus.

Jeśli jesteś agentem ubezpieczeniowym, pośrednikiem finansowym albo innym freelancerem lub mikroprzedsiębiorcą i chcesz zapewnić sobie dodatkowy dochód bez ponoszenia kosztów i ryzyka, skontaktuj się z nami. Proponujemy jasne zasady współpracy, wysokie prowizje i szybkie wypłaty.

 

Źródło: fotowoltaika.plus

fotowoltaika.plus / Your Way Sp. z o.o.
Ul. Puławska 145
02-715 Warszawa
+48 233 233 233
[email protected]
www.fotowoltaika.plus
www.facebook.com/fotowoltaika.plus

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz