Reklama
https://h2poland.com.pl/

W Polsce jeździ już prawie 6 tys. dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych

Na koniec stycznia 2024 roku w Polsce zarejestrowano łącznie 58 507 samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania wzrosła do 6 086 w ubiegłym miesiącu. W styczniu 2024 roku udział ogłoszeń BEV w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych na portalu OTOMOTO wyniósł 1,1%. Indeks Perspektywy Elektromobilności Polskiej (PEVO Index) to miesięczne zestawienie kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce.

W Polsce jeździ już prawie 6 tys. dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych
W Polsce jeździ już prawie 6 tys. dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych

 

Reklama
oknonet.pl

Samochody Elektryczne:

Na koniec stycznia 2024 roku flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 58 507 sztuk. Park osobowych BEV składał się z 52 556 sztuk (+66% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1 116 sztuk (+4% r/r). Na koniec stycznia 2024 roku flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych wzrosła do 5951 sztuk (+75% r/r). Park osobowych samochodów wodorowych FCEV liczył 201 sztuk (+73% r/r). Najpopularniejszymi nowymi osobowymi modelami BEV w styczniu 2024 roku były Tesla Model Y (183 sprzedane sztuki), Mazda MX-30 (82 sztuki) oraz Dacia Spring (61 sztuk). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Mercedes-Benz oraz Volvo. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w styczniu 2024 roku wyniósł 2,6%.

Infrastruktura Ładowania:

W Polsce na koniec stycznia 2024 roku funkcjonowało 6086 (+33% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 4456 AC (+27% r/r) oraz 1630 DC (+55% r/r). W styczniu uruchomiono 153 nowe punkty. Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (65%), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec stycznia 2024 roku kierowcy EV mogli w Polsce korzystać już z 655 takich urządzeń. PEVO Index zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza była Warszawa (591 punktów w stycznia 2024 roku), a kolejne miejsca zajmowały Gdańsk (265), Szczecin (222), Poznań (199) i Kraków (196). Liczba punktów wzdłuż sieci TEN-T wyniosła na koniec stycznia 2024 roku 613, co oznacza wzrost o 13% r/r.

Rynek Zeroemisyjnych Pojazdów Używanych:

„PEVO Index” zawiera również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec stycznia 2024 roku liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 3766. To wzrost o 123% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 0,7% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (335 ogłoszeń w stycznia 2024 roku ze średnią ceną 72 239 PLN), BMW i3 (233 ogłoszenia ze średnią ceną 92 208 PLN) oraz Tesla Model S (174 ogłoszenia ze średnią ceną 171 797 PLN).

„Polish EV Outlook” to najważniejsza, najbardziej kompleksowa analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSPA od 5 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu e-mobility na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja Polish EV Outlook zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, infograficznej formie.

Dane do „PEVO Index” dostarczają: PSPA, IBRM Samar oraz OTOMOTO.

Więcej informacji o pełnej wersji raportu „Polish EV Outlook” dostępnych jest na stronie: Polishevoutlook.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz