Reklama
https://homecomfort.com.pl/

Seminarium: Bezpieczeństwo przeciwpożarowe pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych

Już 20 października o godzinie 10.00 rozpocznie się webinar dotyczący bezpieczeństwa pożarowego pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych. Udział w wydarzeniu potwierdzili branżowi eksperci, jak również przedstawiciele służb, sektora bateryjnego czy przemysłu motoryzacyjnego.

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych
Bezpieczeństwo przeciwpożarowe pojazdów elektrycznych i systemów bateryjnych [źródło: www.pspa.com.pl]

Z danych Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wynika, że elektrolity stosowane w akumulatorach litowo-jonowych stwarzają mniejsze lub porównywalne ryzyko zapłonu względem paliw konwencjonalnych. Zdaniem NHTSA, trzema najbezpieczniejszymi samochodami na świecie są pojazdy elektryczne. Mimo to w przestrzeni publicznej wciąż krąży wiele mitów na temat bezpieczeństwa eksploatacji samochodów zeroemisyjnych oraz stacji ładowania.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) wraz z przedstawicielami branży zauważa potrzebę podjęcia merytorycznej dyskusji w obszarze bezpieczeństwa przeciwpożarowego i bezpiecznej eksploatacji pojazdów elektrycznych, stacji oraz punktów ładowania. To kluczowe zagadnienie zarówno z perspektywy służb, jak też przemysłu motoryzacyjnego, bateryjnego, branży budowlanej czy administracji budynków.

W ramach seminarium, które odbędzie się 20 października o godzinie 10.00, będą miały miejsce prezentacje dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych akumulatorów litowo-jonowych, pojazdów elektrycznych oraz stacji ładowania. Program wydarzenia obejmuje również premierę raportu PSPA „Bezpieczeństwo pożarowe EV i systemów bateryjnych” oraz debatę merytoryczną „Zabezpieczenia przeciwpożarowe w segmencie elektromobilności”.

Rejestracji i udziału w wydarzeniu:

https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_CXoC3JQqSayUh5XBi5bhqg

Organizatorem seminarium jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Partnerami projektu są:
AVL, SPIRE, Newcastle University, Urząd Dozoru Technicznego, Politechnika Łódzka, Renault, Impact Clean Power Technology.

 

Źródło: pspa.com.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz