![Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę przy zmianie dostawcy prądu? [źródło: /www.ure.gov.pl] Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę przy zmianie dostawcy prądu? [źródło: /www.ure.gov.pl]](https://ecieplo.pl/wp-content/uploads/2022/04/pobrane-1.png)
W 2022 roku 4 756 odbiorców indywidualnych z tzw.: grupy G zmieniło dostawcę prądu. W grupach odbiorców biznesowych (grupy A,B i C) w tym czasie dokonano 2 896 zmian. Od 2007 roku – tj. od czasu, gdy jako klienci mamy taką możliwość – sprzedawcę prądu w naszym kraju zmieniło w sumie 949 tys. odbiorców.
Na decyzję o zmianie sprzedawcy mają wpływ następujące czynniki:
- stopień świadomości klientów i ich motywacja do zmiany,
- łatwość dokonania takiej zmiany (brak skomplikowanych procedur),
- dostępność konkurencyjnych ofert na rynku.
Jednym z podstawowych praw konsumenta jest możliwość zmiany sprzedawcy prądu, co jednocześnie kształtuje też rynek konkurencji.
Niestety sprzyja to także nieuczciwym praktykom, dlatego URE przypomina o konieczności uważnego i dokładnego zapoznania się z ofertą i umową, zanim złożymy swój podpis pod dokumentami przedłożonymi przez przedsiębiorcę.
![Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę przy zmianie dostawcy prądu? 4 Na co należy zwrócić uwagę, podpisując umowę przy zmianie dostawcy prądu? [źródło: /www.ure.gov.pl]](https://ecieplo.pl/wp-content/uploads/2022/04/pobrane-2-300x205.jpg)
Na co należy zwrócić uwagę podpisując umowę przy zmianie dostawcy prądu?
- czy oprócz sprzedaży energii elektrycznej oferta zawiera dodatkowe usługi i związane z tym opłaty,
- na jaki okres zawierany jest kontrakt,
- na jakich zasadach będzie odbywać się rozliczenie po upływie okresu obowiązywania oferty,
- jakie są warunki wypowiedzenia (czy są przewidziane opłaty za wcześniejsze wypowiedzenie umowy)na jakich zasadach będzie odbywać się rozliczenie po upływie okresu obowiązywania oferty.
Ważne, aby dopytać o takie kwestie jak:
- wysokość opłat stałych (np. opłaty handlowej),
- dodatkowe opłaty oraz inne płatne usługi (np. dodatkowe ubezpieczenie) i kary umowne.
Co ważne od 3 lipca 2021 r. obowiązuje zakaz sprzedaży „door-to-door” wobec odbiorców w gospodarstwach domowych. Przedsiębiorstwa energetyczne nie mogą już zawierać umów poza lokalem przedsiębiorstwa z odbiorcami w gospodarstwach domowych (np. podczas wizyty przedstawiciela w domu odbiorcy). Wprowadzanie zakazu zawierania umów sprzedaży gazu i energii elektrycznej poza lokalem przedsiębiorstwa nie ogranicza jednak możliwości zawarcia takiej umowy na odległość (np. telefonicznie) czy w punkcie sprzedawcy umiejscowionym np. w galerii handlowej.
źródło: www.ure.gov.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.