Reklama
cleanpowerforall

Historia marki De Dietrich

Droga od przedsiębiorstwa z branży metalurgicznej do odnawialnych źródeł energii.

Siedziba De Dietrich Technika Grzewcza Sp. z we Wrocławiu [Źródło: De Dietrich]

Początki marki sięgają roku 1684, kiedy Jean Dietrich, założyciel firmy, uruchamia jedno z lepiej prosperujących przedsiębiorstw w branży metalurgicznej. W 1761 roku, jego wnuk, otrzymuje tytuł szlachecki, zyskuje także przydomek “Króla Stali” – posiada w tym czasie największą fabrykę przemysłową we Francji, zatrudniającą aż 1500 osób. W roku 1778 powstaje logo firmy – róg myśliwski, zostaje on oficjalnie zastrzeżony jako znak towarowy i pojawia się do dziś na wszystkich produktach firmy.

Od wybuchu Rewolucji Francuskiej w 1789 roku, przedsiębiorstwo popada w kryzys, który trwa do 1806 roku, kiedy władzę w firmie obejmuje 28-letnia Amélie de Dietrich, przywracając świetność firmy oraz jej niezależność finansową. Rewolucja przemysłowa wyznaczyła nowy kierunek działania przedsiębiorstwa, zaprzestano produkcji żeliwa i stali przemysłowej i przekształcono odlewnie w zakłady produkcyjne dla kolejnictwa i mechaniki. W kolejnych latach firma koncentruje się na działaniach z obszaru motoryzacji, jednak w 1904 roku, po tym, jak żaden z samochodów zaprojektowanych wspólnie z Bugattim nie wchodzi do masowej produkcji, przedsiębiorstwo skupia się na branży mechanicznej, produkcji urządzeń dla przemysłu chemicznego, sprzętu grzewczego, urządzeń kuchennych i sprzętu dla kolejnictwa.

W 1928 nadchodzi początek ekspansji De Dietrich na rynek urządzeń grzewczych; w 1938 roku Dominique de Dietrich wraz ze swoimi akcjonariuszami zakłada nową firmę w Afryce Północnej – SNAF. W 1952 roku zostaje uruchomiona produkcja D6 – kotła na olej o dużej pojemności do centralnego ogrzewania. W 1964 roku następuje podział firmy, oficjalnie powstają trzy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością: De Dietrich Chauffage (obejmujący zakłady w Mertzwiller Niederbronn i Vendome), De Dietrich Mecanique (Reichshoffen), Compagnie Immobiliere et Financiere De Dietrich (posiadająca zamek w Reichshoffen i lasy).

W 1978 roku firma wprowadza na rynek pierwsze pompy ciepła i systemy solarne przeznaczone do podgrzewania wody. Od roku 1996 firma sukcesywnie się rozwija, m.in. nabywa firmę OERTLI zajmującą się produkcją palników, łączy się także z Grupą Remeha, producenta kotłów kondensacyjnych na rynku europejskim. W Polsce założona zostaje De Dietrich Technika Grzewcza Sp. z o.o. oraz rozpoczyna działalność Klub Złotego Instalatora.

W 2008 roku Grupa De Dietrich Remeha kontynuuje rozwój w dziedzinie energii odnawialnych a przede wszystkim pomp ciepła. W tym zakresie nabywa grupę DFM bardziej znaną pod nazwą SOFATH zajmującą się sprzedażą pomp ciepła, w kolejnym roku tworzy wraz z firmą Baxi grupę BDR Thermea – przedsiębiorstwo specjalizujące się w dziedzinie nowatorskich rozwiązań i usług związanych z ogrzewaniem i ciepłą wodą użytkową.

De Dietrich w Polsce

W 1998 roku firma rozpoczyna działalność w Polsce. Przedsiębiorstwo w pierwszej kolejności postawiło na stworzenie sieci serwisowej, następnie skupiło swoją uwagę na poszerzeniu oferty. Wprowadzono wiele urządzeń, m.in. wiszący kocioł kondensacyjny MCR, który stał się flagowym produktem firmy. W 2015 roku De Dietrich Technika Grzewcza Sp. z o.o. przenosi się do nowej siedziby we Wrocławiu, zostaje także otwarty nowoczesny Ośrodek Szkoleniowy. Od 2017 roku firma skupia swoje działania na rozwoju strategii, która stawia na odnawialne źródła energii, zmieniając przy tym strukturę i wprowadzając podział organizacji marketingu produktów na Odnawialne i Nieodnawialne Źródła Energii.

Źródło: dedietrich.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz